dimarts, 18 de març del 2025

Projecte: Les tortugues

 Aquest segon trimestre vam iniciar el projecte de les tortugues. 

Entre tots vam triar un animal que poguéssim tenir a la classe, que el poguéssim observar i tocar…. Vam pensar en diferents opcions: taurons, ratolins, lleons,… i finalment vam triar les tortugues. 

L’Íria de seguida ens va dir que en tenia dues a casa, així que ens va semblar molt bona opció! 

Vam començar a buscar informació a través de videos. I vam descobrir que hi havia diferents tipus de tortugues, cadascuna amb les seves característiques físiques, amb els habitats i amb la seva alimentació.

Durant aquestes setmanes hem conegut les tortugues terrestres, les semiaquàtiques o mig-mig ( com nosaltres els hi diem) i les tortugues marines. 

Hem vist com són, on viuen, que mengen, com tenen les seves cries i quins animals els poden fer mal. 

Vam començar triant una tortuga per fer de manualitat i posteriorment les vam classificar segons eren de terra o de mar. 


Uns dies més tard, quan ja havíem conegut unes quantes coses més sobre les tortugues, van demanar a l’Íria que ens portes les seves tortugues. 
Ens va portar a la “Gary” i la “Mordizquitos”!








Les vam poder observar i elles a nosaltres! 
Ens van fixar en la seva closca, les seves potes, la seva pell, el seu cap,….
I les vam poder veure ens acció i tocar per comprovar quina diferència de textura hi havia entre la closca i el plastró i les seves extremitats. 
Les tortugues de l’Íria són semiaquàtiques ( mig-mig com li diem nosaltres) així que les vam treure una mica de l’aigua per veure com es bellugaven.










Durant aquestes setmanes hem estat explicant dos contes:

“La llebre i la tortuga”, que ens explica com la constància de la tortuga es capaç de superar els obstacles i conseguir guanyar la cursa que inicialment semblava que guanyaria la llebre per la seva rapidesa. 

I per altra banda, “Una sorpresa per la tortuga”. On ens explica com l’ocellet intenta ajudar a la seva amiga la tortuga i la sorpresa que li dona demostrant-li que els amics són la millor companyia que podem tenir. 

Així que van pensar en fer una cursa entra la “Gary” i la “Mordizquito”. Prèviament, van fer les nostres apostes… 

Guanyaria la “Mordizquitos” per ser la gran i tenir les potes més llargues ? O bé, o faria la “Gary” per ser petita i ser més lleugera? 





Finalment, va guanyar la “Mordizquitos” perquè la “Gary” estava una mica despistada amb tant de públic. 


Les setmanes posteriors, vam veure d’on neixien les tortugues, com posen els seus ous, perquè els protegeixen sota la sorra, … i va crear un minimon de les tortugues marines a la classe. 





Aquesta última setmana, hem demanat a les famílies la vostra col•laboració per portar a l’escola contes i joguines sobre tortugues. 





Divendres, a falta de l’excursió al Zoo vam tenir una sopresa a la classe. 
Vam tenir dues tortugues terrestres bebés. La “Blau” que té 8 mesos i la “Cuca”  que té un 1 any i mig. 






I per la tarda! Un conte màgic d’animals…
Vam tancar les llums i vam posar les cortines a les finestres per deixar la classe totalment a les fosques. I aquí va començar la màgia. 








Aquest projecte ens ha encantat! 




 
I demà l’acabem amb l’excursió al zoo per poder veure més tortugues d’arreu del món! 

Al Zoo hem pogut veure tortugues gegants de les illes Galàpagos



La tortuga gegant de les illes Mauricio amb la seva closca rosada

I les tortugues mediterraneas, però totes elles tancades a les seves casetes o hivernan… perquè ens els ho agrada gens el fred. I fins que no arribi la primavera amb la calor i el bon temps… estan poc actives! 
Però tot una experiència poder veure aquestes tortugues tant diferents de les que hem tingut a la classe. 

Hem tingut també la visita de la “Cookie” i la “Chok”, les tortugues semiaquàtiques del Milán. 














2 comentaris:

  1. Gràcies Meri! Per compartir moments amb nosaltres :)

    ResponElimina
  2. Que guay Meritxell!!! Un projecte molt xulo!!

    ResponElimina