Aquest segon trimestre vam iniciar el projecte de les tortugues.
Entre tots vam triar un animal que poguéssim tenir a la classe, que el poguéssim observar i tocar…. Vam pensar en diferents opcions: taurons, ratolins, lleons,… i finalment vam triar les tortugues.
L’Íria de seguida ens va dir que en tenia dues a casa, així que ens va semblar molt bona opció!
Vam començar a buscar informació a través de videos. I vam descobrir que hi havia diferents tipus de tortugues, cadascuna amb les seves característiques físiques, amb els habitats i amb la seva alimentació.
Durant aquestes setmanes hem conegut les tortugues terrestres, les semiaquàtiques o mig-mig ( com nosaltres els hi diem) i les tortugues marines.
Hem vist com són, on viuen, que mengen, com tenen les seves cries i quins animals els poden fer mal.
Vam començar triant una tortuga per fer de manualitat i posteriorment les vam classificar segons eren de terra o de mar.
Durant aquestes setmanes hem estat explicant dos contes:
“La llebre i la tortuga”, que ens explica com la constància de la tortuga es capaç de superar els obstacles i conseguir guanyar la cursa que inicialment semblava que guanyaria la llebre per la seva rapidesa.
I per altra banda, “Una sorpresa per la tortuga”. On ens explica com l’ocellet intenta ajudar a la seva amiga la tortuga i la sorpresa que li dona demostrant-li que els amics són la millor companyia que podem tenir.
Així que van pensar en fer una cursa entra la “Gary” i la “Mordizquito”. Prèviament, van fer les nostres apostes…
Guanyaria la “Mordizquitos” per ser la gran i tenir les potes més llargues ? O bé, o faria la “Gary” per ser petita i ser més lleugera?
Aquesta última setmana, hem demanat a les famílies la vostra col•laboració per portar a l’escola contes i joguines sobre tortugues.
Al Zoo hem pogut veure tortugues gegants de les illes Galàpagos
Gràcies Meri! Per compartir moments amb nosaltres :)
ResponEliminaQue guay Meritxell!!! Un projecte molt xulo!!
ResponElimina