dimarts, 24 de març del 2020

Propostes d'activitats de la segona setmana




Bon dia famílies, avui us porto noves activitats. Unes més acadèmiques que podeu adaptar al nivell del nen/a, de la lletra amb la que ens vam quedar treballant a la classe, ... i d'altres més lúdiques .
Recordeu que en l'aprenentatge de la lecto-escritptura, el primer pas és la lectura. Quan tenen un bon nivell ja en una lletra i la tenen ben consolidada, ja seran capaços de començar a poduïr paraules que la coninguin perquè seran capaços de reconèixer-la de manera auditiva. 
Aquí us deixo les propostes:

• Pensar en una paraula del dossier de lectura i escriure-la sense cap referent visual i fer el dibuix. Només repetint la paraula una vegada i una altra fins que vagin posant les lletres que reconeixen 

Per exemple: 
              POMA 
Si els nens escriuen OA, és correcte. És el primer pas de l’escriptura, reconèixer només les vocals 
Cada lletra que posin serà un pas més. 
Si posen lletres que no tenen res a veure, significa que encara no están preparats per iniciar el procès de producció de paraules. 
Recomenació: començar amb paraules senzilles d’una sola síl·laba i anar incrementant la dificultat. 

  • Pensar en una lletra i amb l’ajuda d’algun adult o germà gran, elaborar un llistat de paraules que la continguin. Per exemple: 


      M 

MÀ                  MOMIA         MULA 
MAMA               MAITE          MÚSICA 
MARIETA             MESA            MANO 
MICKEY               MONITO              … 

              És igual quin tipus de paraules sigui, amb quina llengua, si té la lletra que busquem al principi, al mig o al final…. L’important és identifacr    
               la lletra a la paraula. Si no la conté, la diem poc a poc perquè ellls es donin compte de que no està a la paraula. 

  •  Composar paraules amb els daus de síl·labes (document adjunt al bynapp). Imprimir, retalla i montar els daus. Girar els daus i intentar construir paraules amb les síl·labes que apareixen. Per exemple: 


MA  PA 
PO  MA 
PI  PA 
                      ( necessiteu imprimir dos daus de cada, per formar paraules amb les mateixes síl·labes) 


  • Enviar avions de paper amb missatges o dibuixos en el full amb el que fem l’avió, per enviar o llençar als balcons o patis que tinguem aprop. Per poder comunicar-nos amb nens i nenes que siguin veins. 

  •  Teatre d’ombres ( document adjunt al bynapp). Podeu imprimir aquestes del conte dels 3 porquets o bé construir i elaborar-ne unes de pròpies. Necessitareu un llum i un lleçol o una paret. 

  • Descomposició de números amb peces de lego. Fer una torre i elaborar-ne d’altes que si les ajuntem facin el mateix número.  

  • Matijocs (document adjunt al bynapp)

  • Busca els emats: Buscando a Wally, versió entusiamat (document adjunt al bynapp)

  • Montar un circuit per casa. Per exemple: 
           Fer el cuc pel passadís, passar per dalt d’una cadira, passar per sota d’una cadira, saltar els
            coixins, fer una tombarella al sofà, tornar pel pasadís fent zig-zag, … 

  • Fer una cerca (búsqueda) del tresor per casa. Confeccionar junts un mapa de casa. I després seguir les pistes per trovar l’objectes amagat. Podeu incorporar proves d’habilitat, d’equilibri, …. 

  • Elaborar una recepta de cuina: galetes, pizza, pastís, flams, …. 

  • App de traç de números i lletres: Letterschool 

  • App de lecto-escriptura: Jocs de lectura 
                 Nosaltres tot just ens estem iniciant en aquestes en aquest procès. Per tant, només podem   
                 realizar les activitats incloses a l’aprtatat de   “Primeres passes” 
  • Contes via Instagram. Teniu contes explicats en les següents comptes:
                 @calaix_de_mestres 
                 @a_ritme_de_contes 
                 @tefieltromuxo 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada